Лаболаторія електромобілів інституту електродинаміки НАНУ
Проект «Доступний український електромобіль» народився після аналізу науково-технічного потенціалу України. Цей показник часом вищий за деяких розвинених країн заходу, та чомусь його мало використовують для зміцнення економіки держави.
Проект передбачає впровадження серійного виробництва доступних електромобілів в Україні, а саме марки ЗАЗ Ланос Пікап та ЗАЗ Ланос Седан з пробігом до 250 км на одній зарядці.
Ми плануємо представити нашу розробку в квітні 2016 року та розпочати ходові випробування. А вже до кінця 2016 року почати перші поставки замовникам по ціні від 15 тис. у. о.
Розробляти прототип електромобіля будуть вчені Інституту Електродинаміки НАН України на базі державного підприємства «Науково-виробничий центр "Енергоімпульс"».
В Інституті електродинаміки НАН України накопичений багаторічний досвід розробки транспортних засобів з електричним приводом, створення для них високоефективних тиристорних і транзисторних тягових перетворювачів, мікропроцесорних систем керування, що забезпечують надійну і безаварійну експлуатацію електромобілів. Спільно з фахівцями заводів АвтоВАЗ та АвтоЗАЗ на основі розробленого в Інституті електродинаміки НАН України електрообладнання були створені електромобілі ВАЗ-1801, ВАЗ-2801, ВАЗ-2802, ВАЗ-2702, ЗАЗ-1109, ЗАЗ-11091.
В ботанічному саду НАН України декілька років успішно експлуатувалися два електроцикла вантажопідйомністю 400 кг, виготовлені в Інституті електродинаміки НАН на базі серійного трициклу Київського мотоциклетного заводу.
В Інституті створені перші вітчизняні гібридні електромобілі: на базі легкової «Таврії» та ватажно-пасажирського ГАЗ-2752 «Соболь», а також гібридний електротрактор.
Поряд з силовим обладнанням в Інституті розроблена низка допоміжних напівпровідникових пристроїв, призначених для заряджання та контролю поточного стану тягових і допоміжних бортових акумуляторних батарей:
— зарядні бортові і стаціонарні пристрої;
— блоки вторинного електроживлення;
— лічильники ампер-годин;
— індикатори стану АБ.
Слід зазначити, що основна частина переліченого вище силового і допоміжного устаткування, а також ряд транспортних засобів пройшли стендові і ходові випробування, деякі з них знаходяться в тривалій експлуатації.
Виходячи з цього, Інститут електродинаміки НАН України може запропонувати ряд готових технічних рішень, на базі яких вже сьогодні можна приступити до випуску українських електромобілів, електроциклів і інших видів ефективного і екологічно чистого аккумуляторного та гібридного електротранспорту, який знайде широке застосування в різних областях міського комунального господарства, на підприємствах зв'язку, у сфері туризму, торгівлі і громадського харчування, в тепличних і фермерських господарствах.
В якості об'єктивних чинників, сприяючих успішній реалізації таких пропозицій, слід розглядати наявність вітчизняної виробничої і технологічної бази відповідного профіля і рівня.
Таким чином, наявність вітчизняних високоспеціалізованих підприємств дозволяє реально розглядати можливість організації замкнутого технологічного циклу для виробництва цілого ряду зазначених перспективних транспортних засобів з екологічно чистими і енергетично ефективними силовими установками.
Крім того, враховуючи тривалий досвід Інституту електродинаміки НАН України по експлуатації акумуляторного електротранспорту, істотним чинником є можливість фахівців Інституту надати конкретну допомогу в організації сервісних інфраструктур для такого нового транспортного парку, а також надавати консультаційні послуги експлуатуючому персоналу.
Приблизна номенклатура виробів підприємства з виробництва електромобільного транспорту.
Системи і комплектуючі вузли для електромобільного транспорту:
— системи електронного керування силовими енергетичними установками: силові перетворювачі з мікропроцесорною системою управління; буферні накопичувачі; контроллери верхнього рівня для управління потоками потужності і тягою з органами управління і відображення інформації в кабіні водія;
— електричні трансмісії;
— електроприводи;
— пристрої для заряджання джерел живлення та контролю за режимами їх роботи;
— системи живлення власних потреб транспортних засобів.
2. Агрегатно-вузлове складальне виробництво транспортних засобів на основі власних комплектуючих виробів та покупних агрегатів — екіпажної частини, електродвигунів, генераторів та акумуляторних батарей:
—легкових пасажирських і вантажно-пасажирських (пікапів) електромобілів;
— електроциклів;
— електроскутерів «Триквей»;
— гібридних електроавтобусів;
— сміттєвозів, поливної, сніго- та сміттєприбиральної техніки, а також невеликих вантажівок (вантажопідйомністю до 1,5-2 т) з гібридною силовою установкою.
Отож ми впевнені: разом можемо зробити наш транспорт економічним, екологічним та доступним!
Зважаючи на велику залежність України від імпортних енергоносіїв, в подальшому планується робота по поширенню електромобілів та електрозаправок. Ми маємо недопустити знищення природи та підтримати економіку України!
Карта існуючих електрозаправок:
Кошти нам потрібні на купівлю:
корпусу — 70 тис. грн;
електродвигуна — 20 тис. грн;
акумуляторів — 100 тис. грн;
зарядки — 10 тис. грн;
електроніки — 7 тис. грн;
та інші виробничі потреби — 10 тис. грн.
Український електромобіль буде коштувати $15 000
Після закінчення проекту на цій платформі, а ми впевнені, що він буде успішним, ми залучатимемо інвесторів для впровадження серійного виробництва доступних вітчизниних електромобілів!
Також планується впровадження партнерської програми, завдяки якій кожен зможе інвестувати в електромобілі та отримувати від цього фінансовий та моральний зиск.
Допомогти проекту ви можете також поширивши інформацію про нього серед своїх друзів в соц.мережах.
Дякуємо вам за увагу і допомогу, до зустрічі на тест-драйві!
ХПИ представил первый в Украине электромобиль с суперконденсаторной батареей
Ученые кафедры «Автоматизированные электромеханические системы» НТУ «ХПИ» (Национальный технический университет «Харьковский Политехнический Институт») презентовали электромобиль с суперконденсаторной батареей.
Электропривод с микрокомпьютерным управлением был установлен на автомобиле Daewoo Lanos вместо бензинового двигателя. Уникальность электромобиля в том, что это первая в Украине машина c суперконденсаторной батареей, которая при торможении или во время спуска с горы подзаряжается во время движения и экономит электроэнергию аккумуляторов. При этом электроэнергии хватает на 50-70 километров пробега, после чего аккумуляторная батарея перезаряжается.
«Электромобиль был создан в связи с открытием на кафедре в 2011 году специальности «Компьютеризированные системы электромобилей». Мы разработали технологию, позволяющую переделать практически любой автомобиль в электромобиль, не меняя кардинально его механическую часть, что позволяет в 5-7 раз сэкономить в расходах на бензин, – отметил заведующий кафедрой Владимир Клепиков. – Кроме того, учитывая мировую тенденцию роста выпуска электромобилей, разработка и создание нашего электромобиля позволяет готовить наших студентов специалистами, способными квалифицированно выполнять программирование, диагностику эксплуатацию и ремонт электромобилей, а также участвовать в переделке эксплуатируемых автомобилей в электромобили».